موزیک-اجتماعی-خبری...

قلندر سخت در خواب است انگار

موزیک-اجتماعی-خبری...

قلندر سخت در خواب است انگار

حمید مصدق

ترانه ای از حمید مصدق که استاد چاوشی آن را ماندگار کرد

                                                                          

                                                                

                              

                         متن ترانه:

                                                   آبی خاکستری سیاه

                                                                  ...وای باران

                                                                                        باران

                                                                   شیشه پنجره را باران شست

                                                                   از دل من اما

                                                                   چه کسی نقش تو را خواهد شست؟

                                                                   آسمان سربی رنگ

                                                                   من درون قفس سرد اتاقم دلتنگ

                                                                   می پرد مرغ نگاهم تا دور

                                                                   وای باران

                                                                                          باران       

                                                                  پر مرغان نگاهم را شست.

                                                                         ***

                                                                  خواب رویای فراموشی هاست

                                                                  خواب را دریابم

                                                                  که در آن دولت خاموشی هاست

                                                                  من شکوفایی گل های امیدم رادر رویاها میبینم

                                                                  وندایی که به من می گوید:

                                                                  گرچه شب تاریک است

                                                                  دل قوی دار

                                                                                             سحر نزدیک است...

                                                                       ***

                                                                 ...در میان من و تو فاصله هاست

                                                                 گاه می اندیشم

                                                                 -می توانی تو به لبخندی این فاصله را برداری

                                                                 تو توانایی بخشش داری

                                                                 دستهای تو توانایی آن را دارد

                                                                -که مرا

                                                                زندگانی بخشد.

                                                                چشم های تو به من آرامش می بخشد

                                                                  و تو چون مصرع شعری زیبا

                                                           سطر برجسته ای از زندگی من هستی

                                                               دفترعمرمرا

                                                               با وجود توشکوهی دیگر

                                                               رونقی دیگر هست.

                                                              می توانی تو به من

                                                              زندگانی بخشی

                                                              یا بگیری ازمن

                                                              آن چرا می بخشی...

                                                                    ***

                                                              ...گاه می اندیشم

                                                              خبر مرگ مرا چه کسی می گوید؟

                                                              آن زمان که خبر مرگ مرا

                                                              از کسی می شنوی-روی تو را

                                                             کاشکی می دیدم

                                                             شانه بالا زدنت را

                                                                                           -بی قید-

                                                             وتکان دادن دستت که

                                                                                           -که مهم نیست زیاد-

                                                             و تکان دادن سر را که

                                                                                           -عجیب!عاقبت مرد؟

                                                                                                     - افسوس

                                                             -کاشکی می دیدم!

                                                             من به خود می گویم:

                                                                                           ((چه کسی باور کرد

                                                                                           ((جنگل جان مرا

                                                                                           ((آتش عشق تو خاکستر کرد؟...

                                                                 ***

                                                            ...با من اکنون چه نشستنها-خاموشی ها-

                                                            با تو اکنون چه فراموشی هاست

                                                            چه کسی می خواهد

                                                           من و تو ما نشویم

                                                           خانه اش ویران باد

                                                          من اگر ما نشوم تنهایم

                                                          تو اگر ما نشوی خویشتنی

                                                          از کجا که من و تو

                                                          شور یکپارچگی را در شرق

                                                          باز برپا نکنیم

                                                          از کجاکه من وتو

                                                          مشت رسوایان را وا نکنیم

                                                         من اگر برخیزم

                                                         تو اگر برخیزی

                                                         همه برمی خیزند

                                                         من اگر بنشینم

                                                         تو اگر بنشینی

                                                         چه کسی برخیزد؟

                                                         چه کسی با دشمن بستیزد؟

                                                         چه کسی پنجه درپنجه هر دشمن

                                                                                         در آویزد...

                                                              

                                                                

                                                     

                                                      

نظرات 1 + ارسال نظر
فریبا چهارشنبه 8 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 01:48 ب.ظ http://day_pic.mihanblog.com

سلام. خسته نباشید.وب جالب و قشنگی دارین.[دست][دست][دست]

برای این تلاشتون بهتون افرین میگم.[هورا][هورا][هورا][هورا]

من فریبا هستم.[گل][گل][گل][گل][گل][گل]

اجازه بدین دعوتتون کنم که به وب من هم تشریف بیارین

[نیشخند][نیشخند][نیشخند]

ادرس وبلاگ من اینه:http://day_pic.mihanblog.com

تمایل دارم تا با هم تبادل لینک کنیم.هیچ ضرری نداره .[بغل][بغل][بغل]

منو با اسم متنوع ترین عکسهای روز دنیا لینک کنید.

[خجالت][خجالت][خجالت][خجالت]

منم لینکتون میکنم.

[خونسرد][خونسرد][خونسرد][خونسرد][خونسرد]

این هم ادرس گروه یاهوی منه.[نیشخند][نیشخند]

http://groups.yahoo.com/group/Daypic

پیشنهاد میکنم حتمآ عضوش بشی چون

میتونی با برقراری با یه گروه بزرگ از صاحبان سایت ووبلاگ باهاشون

تبادل نظر گفتگو و بادل اطلاعات کنی.

هر وقت اومدی قدمت روی چشم.

بای.

[بدرود][بدرود][بدرود][بدرود][بدرود]

سلام دوست عزیز من لینکتو اد کردم تو هم این کارو بکن

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد